escrito de Xavi Puchades

MOLTES GRÀcies XAVI PUCHADES!
El silenci quan desbotones una camisa o cordes una sabata. El sorollet d’uns peus nus que rellisquen pel terra. Un núvol de pols a l’aire quan s’abracen els cossos de colp. Gemecs, respiració agitada. La música que acompanya escenes de sofà, meravelloses, divertides. (…) Una amiga em va regalar fa molts anys El libro de los abrazos, em va dir: és un llibre per a regalar. Jo vaig pensar, vaja, què bonic. Supose que algú de l’editorial va pensar que era una bona manera de vendre el llibre, no sé. El cas és que, amb el pas del temps, jo vaig deixar de regalar eixe llibre i, fins i tot, l’havia oblidat. Però hui, Colectivo 9.8, me l’ha tornat a regalar però passat pel filtre del circ. Un circ íntim, on els únics animals que hi ha sota la carpa d’Ultramar són éssers humans, cossos en equlibri, en tensió, com els nostres, cada dia… (…) Fa molts més anys, vaig veure al poble alemany on vivia la meua tia, Mörfelden, un circ xicotet. Tenia 9 anys. El llançaflames sagnava per la boca, l’equilibrista feia equilibris a un pam de terra i els pallasos es burlaven d’uns porquets que poc més que martiritzaven… Mai més no vaig tornar al circ, no al Gran Circ, ni al mitjà, a ningú. Em va semblar espantós. Per això, els darrers temps, vull agrair a la gent de l’ Associació Valenciana de Circ la tasca que està fent. Personalment, m’està anant molt bé per a reconciliar-me amb la feina que més amen, i es nota, i superar així el meu trauma. El circ era una altra cosa, o pot ser una altra cosa. Gràcies, Patri, Sil Via, Cesar i la resta de gent del circ de València. Aneu a veure Petita mort, és una petita sort, una gran sort.
Responder

